1 Ekim 2012 Pazartesi

All in one:Ceyl'an Ertem



''o öldüğünde ailemden biri öldü''.
bu cümleyi neşet ertaş'ın vefatı üzerine sarfetmiş ceylan ertem.o 19 yaşında sakaryadan kopup istanbula yelken açan,yıldız teknik üniversitesi müzikoloji bölümünü sıkıldığı için bırakan bir isim.babası arabesk seven bir kişi,ceylana 'cano' diye hitap eder,annesi ise sezen aksu hayranı.küçükken düğünlerde babasının zoruyla mikrofon eline tutuşturulsa da oraya çıkıp çok sevdiği sezen aksu'sundan şarkılar söylecek olması daha o yaşlarda alıştırır sahneye bünyesini.hrant dink sever ve sahiplenir,ferhat şensoy'un ütopyalarına bayılır,aysel gürel olmak isteyerek büyür,türkan şoray makyajından sezen aksuyu çıkarır aynı anda da yıldız tilbeye selam verir.şiir gibi şarkılara sahiptir,şiirin zaten en içindedir,turgut uyar,edip cansever,nazım hikmet..hepsinden beslenir ruhu ve hepsiyle doludur şarkıları.
 
sezen mi,türkan sultan mı?
benim içinse kendisi bir kış sürprizinden daha fazla şey ifade edecekti ve ben bunları yaşayarak görecektim.geçen sene ocak aylarında youtube üzerinde dolaşırken tanışmıştık.şu şarkıyla da serüvenimiz başladı,gerçi bu şarkı benim özel hayatımda da mutluluklara zıplamama vesile olacak bir ilişkiye başlama nedeni olsa da ve bu yüzden baştan kaynaşıp gönlümü fethetme durumu yaratsa da oralara girmeyeceğim.özel hayata saygı dimi :)
 
 detone olsam dahi canlı performans sergilerken bu sallanmaları(hemen üstteki videoyu izlerseniz göreceksiniz),gel-gitleri yaşamam gerekiyor,kendimi böyle akort ediyorum diyor ceyl'an.detone olup olmadığını bilemem ama şarkısını söylerkenki duygusunu ben izlerken hissedebiliyorum ve bu çok güzel bi olay.tıpkı şurada bergen'in acısını hepimizin acısına dönüştürdüğü videosundaki gibi;

 

en büyük ütopyası barış olan bir güzel insan kendisi ve şu cümleyle cevaplıyor ütopyan nedir sorusunu;''Güzellik yarışmalarındaki geri zekâlı kadınlar gibi cevap vermek istemem; ama barış! Ben toplumdan çok bireye inanırım. Bireyler başarırsa toplum da orada olur. Çok korkunç aşamalara geldik. Benim ütopyam da bir gün bunların bitecek olması''.
barışın bireylerin başarısıyla geleceğine inanan bir ruha sahip olsa da ben onun kadar ümitli değilim ve savaşların,kanın üstümüzde tepinenlerin besini olduğuna inanıyorum.savaş olmasa ölecek hastalığına tutulmuş gibi neredeyse hepsi.bütün bunlara rağmen insan olmaya ve insan kalmaya olan inancımı da yitirmek istemiyorum,sağolsun ceyl'an da yardımcı çok yardımcı oluyor hevesimin kırılmamasına;
 
                                 

 ve insanlık onuruyla yaşayanlar için ortaya koyduğu duruşla da umudumuzu taze tutan bir sıcak yüz kendisi;

                                 
                                  
 
sonuçta herşeyden birazcık bulabileceğiniz birisi ceylan ertem,aradığınız her duygunun karşılığını hissettirebilecek bir duygu yoğunluğuna sahip ve sadece yorum gücü,müziği,şarkılarıyla değil hayata bakışıyla da kendi en güzellerim arasına aldığım bir sanatçı.kendi ağzından çıktığı gibi hiç bir türe ait olmayan bir müzisyen ve fikir insanı,aynı zamanda da fikrimin ince gülü!

                                       
 


                       ekolay.net röportajı

Hiç yorum yok: